Напишіть нам

Новини

Релокація жінок-підприємиць у West Business Hub: деталі проєкту та кейси

26 Липня 2022

West Business Hub: що це та як взяти участь
«Підтримка бізнесу під час війни та в післявоєнний період» передбачає кілька напрямів. Один з них – West Business Hub. Це релокація бізнесів жінок-підприємиць з регіонів, що постраждали через війну з росією, до Львова або Тернополя. 
 
Також у межах проєкту ITFC проводить дослідження «Портрет українських жінок-підприємиць» та серію семінарів «Платформа життєстійкості бізнесу». Взяти участь у програмі можуть підприємиці та власниці сімейного бізнесу.
 
«Навіть у цих складних умовах є можливість підтримати українські підприємства, зокрема, якими керують жінки. Це дасть змогу фінансово забезпечувати родину тим жінкам, чиї чоловіки зараз на фронті. Концепцію проєкту ми розробили за результатами аналізу потреб жінок-підприємиць та викликів, які постали перед ними», – пояснила Ірина Титарчук. 
 
За програмою релокації West Business Hub резиденткам пропонують:
  • фінансову підтримку: сплату оренди за місце у просторі West Business Hub строком до 6 місяців. Простір хабу – це велике спільне виробниче приміщення, де бізнесвумен облаштовують свої виробництва;
  • організацію розміщення та облаштування робочого місця, виробництва або офісу;
  • консультації та менторську підтримку; 
  • можливість розвитку та масштабування бізнесу у співпраці з Business Development Manager.
Підприємиці користуються всіма можливостями. Щоб подати заявку на релокацію, потрібно заповнити анкету. Після її розгляду команда проєкту призначає зустріч заявниці. А за результатами зустрічі ухвалюється рішення щодо допомоги. 
 
У Тернополі проєкт триватиме з 1 липня до 31 грудня 2022 року, у Львові – з 1 серпня 2022 року до 31 січня 2023 року. Заявки приймають, поки є місця у хабах. За словами пані Титарчук, наразі вільні 73 м2 у Тернополі. В обох хабах планують розмістити до 10 підприємств. До організації вже надійшло 58 заявок на релокацію. Підтримку отримали 6 підприємиць з Харківщини та Київщини. 
 
«Ми можемо задовольнити не всі запити. Люди подавали заявки на релокацію до регіонів, де немає West Business Hub. А деякі підприємства самостійно релокувалися й знайшли потрібні для них приміщення», – пояснила керівниця проєкту.
 
Пані Титарчук також поділилася результатами опитування жінок-підприємиць щодо їхніх потреб у веденні бізнесу. Наразі 44 % респонденток потребують консультаційної підтримки щодо фінансів. 33 % – закупівлі сировини та обладнання, 25 % – допомоги в релокації бізнесу, 22 % – менторської підтримки, комунікацій та реклами, 18 % – просування (промоції) товарів, 3 % – юридичної підтримки.
 
Цікаво, що жінки для відкриття та розвитку справи переважно використовують власні кошти. Це показало дослідження «Портрет українських жінок-підприємиць», проведене у 2021 році. Так вчинили 7 з 10 бізнесвумен. Банківські кредити залучали 14 % респонденток. А ось грантове фінансування серед жіночого бізнесу не поширене.
 
Як підприємиці відновлюють бізнес у релокації
Жінки-підприємиці, що скористалися можливістю перевезти бізнес до West Business Hub, вже відновлюють виробництво. Вони іноді входять між собою у партнерство й разом шукають нові ринки збуту. 
 
Натуральна косметика VESNA
У 2015-му Інна Скаржинська разом з донькою заснували у Бучі бренд рослинної косметики VESNA. Торік в компанії працювало 10 осіб. А лабораторія розміщувалася на 100 м2. Продукцію продавали на Rozetka, MakeUp, мали 3 фірмові магазини та понад 50 партнерських точок продажу. Почали виходити на міжнародні маркетплейси Etsy та Amazon. 
 
Під час окупації Бучі росіяни розграбували магазин, лабораторію, склад й офіс VESNA. Свого часу дочка власниці Вікторія вчилася у Woman In, проєкті ITFC. У чаті випускниць проєктів ITFC вона побачила новину про хаб й одразу подала заявку на участь у програмі. 
 
«Нещодавно ми переїхали в нове приміщення у Львові та почали виготовляти майже всі позиції, які робили до повномасштабної війни. Налагодили співпрацю з косметичною мережею у Львові та мережею аптек в Івано-Франківській області. Також продукцію замовляють клієнтки, що виїхали за кордон», – ділиться успіхами Інна Скаржинська.
 
Наразі в компанії є проблема обігових коштів, бо все зароблене вкладають у відновлення обладнання, а через порушену логістику важко знайти тару та сировину. У планах – нарощувати експорт у Європу, тому бренд проходить міжнародну сертифікацію. Крім того, VESNA пропонує послуги контрактного виробництва для брендів, щоб лабораторія активно працювала. 
 
Апсайклінг аксесуари від 3,14BAN | ПІБАН
Харківський бренд 3,14BAN виготовляє аксесуари, сумки, мерч із використаних банерів. Свою місію бачить у формуванні в Україні культури усвідомленого споживання. Працює з 2019 року. Компанія з’явилася спочатку як соціальний проєкт. Згодом почала виготовляти замовлення для роздрібних і комерційних клієнтів. У 3,14BAN працює 3 особи. 
 
«Нашими клієнтами стали провідні організації та компанії: Coca-Cola HBC, Місія ООН з прав людини, UNDP, KYIVPRIDE та LvBS. Ми розвиваємо соціальне підприємництво з екологічною складовою. Говоримо про апсайклінг та ресайклінг, формуємо культуру усвідомленого споживання в Україні», – розповідає засновниця бренду Катя Уварова.
 
Цьогоріч компанія планувала вийти на міжнародний ринок, але почалася широкомасштабна війна. Майстерню в Харкові зруйнували ворожі снаряди. Працівниці роз’їхалися по світу, а клієнти наразі тільки відновлюють свою роботу. 
 
Ставши резиденткою West Business Hub, підприємиця отримала у Львові 50 м2 приміщення, де й відновлює виробництво. Крім того, пані Уварова шукає партнерів за кордоном та готує новий апсайклінг-продукт.
 
Послуги візуального оформлення вітрин «Авекс Груп» 
Київська компанія ТОВ «Салад» працює під брендом «Авекс Груп». Робить візуальне оформлення об’єктів для бізнесу з 2005 року. Крім того, виконує друк на текстилі, шиє декор із тканини для візуального оформлення, рекламних проєктів та мерчендайзингу в мережах магазинів. Останні роки підприємство інвестувало в обладнання. 
 
«Магазини, які ми оформлювали, були переможцями на різних конкурсах. Навіть кілька магазинів «Сільпо» посідали перші місця в європейському конкурсі за найкраще оформлення. Планували відкриття додаткових напрямів та розширення спектра послуг», – ділиться співвласниця Віталіна Гергало.
 
Однак почалася війна. Основні клієнти на 90 % скоротили свої замовлення. Та й нових магазинів зараз не відкривають. Так само призупинені проєкти, що були в роботі до лютого 2022-го. До того ж через перебої з електроенергією вийшли з ладу дорогі друкарські голови на верстаках. Тож для компанії на перший план вийшов саме текстильний напрям.
 
«Про West Business Hub ми дізналися випадково, коли шукали приміщення. Узявши участь у цьому проєкті, отримали допомогу щодо оренди й облаштування та консультації з грантового фінансування, напрям якого плануємо активно розвивати», – розповідає пані Гергало.
 
Компанія переїхала до Тернополя та організувала невеликий додатковий швейний цех, де шиють цивільний одяг і військове екіпірування для гуртових замовників. У планах – організувати швейне виробництво, де працюватимуть приблизно 20 робітників, частина з яких будуть переселенці. А в майбутньому – запустити власний бренд одягу.
 
Проєкт реалізовує ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» (ITFC) за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України»
 
Матеріал підготовлено в партнерстві з Будуй Своє

Назад до новин